Un studiu recent arata ca aproape doua treimi din romani (64%) s-au declarat dispusi sa cumpere de la o intreprindere sociala, chiar daca pretul ar fi mai mare decat cel practic pe piata, doar pentru ca stiu ca acel produs creeaza locuri de munca pentru persoanele din categorii defavorizate si ca sprijina astfel comunitatile locale.
Dintre acestia, 79% ar scoate din buzunar cu 6% – 10% mai mult, mai ales daca ar avea certitudinea ca surplusul va fi utilizat cu adevarat pentru cauze sociale, potrivit unui studiu realizat de MKORConsulting, potrivit startupcafe.ro.
Studiul citat de cei de la startupcafe.ro mai arata si care este motivatia principala declarata de cei 36% care au spus ca nu ar plati mai mult pentru produsele economiei sociale: nu au incredere in veridicitatea cauzei sociale. Comunicarea si transparenta sunt aspecte foarte importante, care contribuie la decizia de cumparare, putand face diferenta pentru o intreprindere sociala de succes.
De asemenea, aproape toti respondentii (95%) au afirmat ca este important pentru ei ca produsele achizitionate sa provina din Romania si au adaugat ca valoarea sociala a produsului conteaza foarte mult pentru ei.
In Romania, economia sociala se afla in stadiu incipient – doar 1,7% dintre angajati fac parte din intreprinderi sociale, fata de media UE de 6,5%. Resursele acordate din fonduri europene, programele guvernamentale si reglementarile legale existente creeaza premisele dezvoltarii acestui tip de business, potrivit startupcafe.ro.
Articolul complet aici.
Afacerile sociala ALIAT
Prima afacere socială marca ALIAT a fost lansată în 2014 și se numește Atelier Simpluș. Este primul atelier de la noi în care jucăriile se realizează după desenele și dorințele copiilor/clienților și funcționează în comuna Mănești, județul Dâmbovița. Proiectul a beneficiat și de sprijinul Petrom, obținut în cadrul competiției de proiecte Țara lui Andrei, fiind considerat unul dintre proiectele de nota 10 din portofoliul CSR al companiei.
Prin alte trei proiecte cofinanțate din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – 2007-2013, derulate in perioada 2014-2015, ALIAT și-a lărgit portofoliul din domeniul economiei sociale cu alte 14 afaceri sociale:
Am creat astfel o rețea de clinici și centre rezidențiale ALIAT destinate tratamentului adicțiilor, un element de noutate și totodată de necesitate pe piața privată din această arie de intervenție. De asemenea, ALIAT și-a lărgit portofoliul de afaceri sociale inovative cu o serie de întreprinderi menite să aducă un suflu nou în societate și în economia socială (prima cafenea terapeutică, un atelier de imprimare, specializat pe serigrafie, grădinițe cu predare în limba engleză, ce vor funcționa și ca afterschool, cu un nou model educațional acreditat în Marea Britanie și un centru de training pentru cei care vor să învețe o limbă străină într-un sistem croit după nevoile și dorințele lor).